zondag 15 mei 2011

Veel gedaan!

Hallo allemaal,

Wat is het lang geleden dat ik geblogd heb! Dat betekent echter niet dat ik stil heb gezeten! Het eerste dat ik jullie laat zien is de quilt die ik voor mijn schoonmoeder gemaakt heb. Eigenlijk zou ze er een voor haar 70ste verjaardag krijgen, maar ik was geinspireerd, dus kreeg ze 'm een jaartje eerder. Hier de quilt met de ontvangster (links) en de maakster (rechts).



Die mooie middag vond het schietdrama in Alphen a/d Rijn plaats. Door alle vreselijke berichten die op ons afkwamen, was ik dag erna genoodzaakt me terug te trekken in mijn atelier/studio/knutselhok. Het resultaat waren allereerst drie speldenkussentjes van stofjes die ik over had van een quilt. U ziet het goed, het is de Kat met de Hoed!



Vervolgens kwam ik echt op dreef. Ik had het volgende projectje al een tijdje in mijn hoofd, en de stofjes in de goede volgorde gelegd.



Ik had nog wat stofjes over, en van het een kwam het ander, dus in de loop van de week erna, maakte ik dit.



Toen had ik nog zes lapjes over, dus was het een koud kunstje om dit te maken.



Wat is het quilten toch verslavend! Als ik eenmaal begin, dan kan ik maar moeilijk stoppen. Maar ja, de huisgenoten verwachten toch een maaltijd/schone kleren/schoolophaalservice/schone badkamer/een volle snoepla op gezette tijden! LOL. In mijn volgende post laat ik de quilt zien die ik voor mezelf (ja, echt) heb gemaakt, en vertel ik over de workshop van Lynette Anderson waar Monique en ik naar toe zijn gegaan, alweer bijna twee weken geleden!

May the floss be with you!

Groetjes,
Marja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten